3. redna seja Občinskega sveta Občine Grosuplje
V sredo, 17. decembra 2014, je v dvorani Družbenega doma Grosuplje potekala 3. redna seja Občinskega sveta Občine Grosuplje. Občinski svetniki so med drugim sprejeli Odlok o spremembi odloka o proračunu Občine Grosuplje za leto 2014, pa tudi najpomembnejši dokument Občine Grosuplje za prihodnji dve leti, Osnutek odloka o proračunu Občine Grosuplje za leti 2015 in 2016.
Na tokratni redni seji Občinskega sveta Občine Grosuplje pa so župana dr. Petra Verliča, občinske svetnice in svetnike ter ostale prisotne, tako kot vsako leto pred božičnimi in novoletnimi prazniki, obiskali tudi Grosupeljski skavti in jim v dar prinesli betlehemsko luč miru.
Letošnje sporočilo Luči miru iz Betlehema:
»Hvala, Prijatelj. Dobil sem Tvoj dar.
Prižgal si ga v Betlehemu in poskrbel,
da je prišel do mene. Sprašujem se,
zakaj sem ga dobil.«
»Dobil si priložnost. Bodi odgovoren
in pusti svoj pečat. Poskusi.
Koliko ti je mar?«
Dnevni red je bil naslednji:
- Potrditev zapisnika 2. seje občinskega sveta;
- Osnutek sprememb in dopolnitev proračuna Občine Grosuplje za leto 2014;
- Osnutek Odloka o proračuna Občine Grosuplje za leti 2015 in 2016;
- Osnutek načrta ravnanja z nepremičnim premoženjem Občine Grosuplje za leti 2015 in 2016;
- Sklep o potrditvi programa vzdrževanja javne razsvetljave za leto 2015;
- Sklep o ustanovitvi in sestavi Komisije za poimenovanje ulic in naselij v občini Grosuplje;
- Sklep o razrešitvi in imenovanju predstavnika ustanovitelja v Svet javnega zdravstvenega zavoda Zdravstveni dom Grosuplje;
- Sklep o vrednosti točke za izračun nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča na območju Občine Grosuplje;
- Sklep o ukinitvi statusa grajenega javnega dobra na nepremičnini parc.št. 2206/2 k.o. 1783 – Grosuplje – naselje;
- Sklep o ukinitvi statusa grajenega javnega dobra na nepremičnini parc.št. 2209/26 k.o. 1783 – Grosuplje – naselje;
- Sklep o ukinitvi statusa grajenega javnega dobra na nepremičninah parc.št. 2187/6 in 2187/7, obe k.o. 1789 –Ponova vas;
- Sklep o ukinitvi statusa grajenega javnega dobra na nepremičninah parc.št. 1690/64, 1690/6, 1690/7in 1690/8, vse k.o. 2642 –Grosuplje;
- Informacije, pobude in vprašanja svetnikov.
Odlok o spremembi odloka o proračunu Občine Grosuplje za leto 2014
Občinski svetniki so sprejeli rebalans 2 proračuna za leto 2014 v višini 33.458.419 evrov.
Proračun za letošnje leto je bil prvič rebalansiran marca letos, in sicer z namenom, da se celoten proračun, ki je bil sprejet že aprila leta 2013 ponovno pregleda in se ga uskladi z novimi izhodišči in s situacijo, ki se je tekom leta 2013 spreminjala. Rebalans 1 je stopil v veljavo 22. 3. 2014.
Rebalans 2 pa smo pripravili namenom, da uskladimo nekatere proračunske postavke, ki jih je bilo potrebno ali znižati ali zvišati, glede na potrebe, ki so se pojavile tekom izvrševanja rebalansa 1 proračuna, in ga ni bilo možno uravnotežiti s sklepi župana.
Pri pregledu prihodkov ugotovimo, da so ti nižji za 14 %. Po zadnjih ocenah bo manjši prihodek predvsem iz naslova nadomestila za stavbno zemljišče. Tekom leta je bil namreč Zakon o davku na nepremičnine preklican, ponovno pa je tako stopil v veljavo Zakon o stavbnih zemljiščih, in sicer v tistem delu, ki opredeljuje plačilo za nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča. V skladu s tem so bile odločbe na občini pripravljene v jesenskih mesecih, omenjeno nadomestilo bo tako najverjetneje v večjem delu prejeto šele v letu 2015. Prihodki za ta del so se tako v letu 2014 zmanjšali.
Nekoliko so se znižali tudi kapitalski prihodki, ti se ustvarjajo s prodajo kmetijskih zemljišč, gozdov, stavbnih zemljišč, stavb in tako naprej. Potrebe po prodaji občinskega premoženja v tem letu ni bilo, skladno s tem pa se prihodki nekoliko znižali.
Nekoliko manjši so tudi transferni prihodki. Gre predvsem za transferne prihodke za investicijsko porabo, to so prihodki s strani države in Evrope, ki pa so bili preneseni v leto 2015. Te prihodke namreč občina prejme na osnovi zahtevkov, ki jih da državi, ko občina že plača gradbene situacije. Ker se je nekaj investicij v letošnjem letu predvsem zaradi vremenskih razmer nekoliko zamaknilo, bodo te situacije večina padle v izplačilo v letu 2015, v rebalansu 2 proračuna za leto 2014 pa je bilo tako potrebno te prihodke zmanjšati.
Pri pregledu odhodkov ugotovimo, da so tudi ti nižji, in sicer za 13 %. Zmanjšujejo se predvsem tekoči in investicijski odhodki, medtem ko transferji ostajajo na istem nivoju. Med letom smo varčevali in porabili kar nekaj manj denarja za blago in storitve, ter tudi za najemnine in druge operativne stroške. Kar zadeva investicije pa, kot že rečeno, gre za zamik dokončanja nekaterih investicij.
Osnutek odloka o proračunu Občine Grosuplje za leti 2015 in 2016
Občinski svetniki so z vsemi pripombami, ki so jih podali na seji, sprejeli Osnutek odloka o proračunu Občine Grosuplje za leto 2015 in 2016. Prvega v višini 23.182.307 evrov, drugega pa v višini 19.650.189 evrov.
K najbolj pomembnemu dokumentu Občine Grosuplje za prihodnji dve leti je nekaj vsebinskih izhodišč podal župan dr. Peter Verlič, podrobnejše informacije pa so nato podali še vodja urada za gospodarstvo, finance in družbene dejavnosti Jelka Kogovšek, vodja urada za komunalno infrastrukturo Stane Stopar in vodja urada za prostor Miha Simončič.
Župan je uvodoma pojasnil, da ima pri nas zakonodaja to posebnost, da se občinski proračun zaključi s pretekom mandata župana. Da se ne bi zgodilo, da občina Grosuplje ne bi imela proračuna za prihodnji dve leti oz. da bo ta rok začasnega financiranja čim krajši, smo se odločili, da čim prej pripravimo osnutek proračuna za prihodnji dve leti. Župan se je ob tem zahvalil direktorju občinske uprave Dušanu Hočevarju in celotni občinski upravi.
Osnovno izhodišče pri pripravi proračuna je bilo malo bolj pesimistično, kot smo upali. Koliko sredstev bodo občine dobile s strani države oz. državnega proračuna, še ni natančno določeno. Na podlagi sestankov Skupnosti občin Slovenije in Združenja občin Slovenije z ministrom za finance so obeti slabi, saj se naj bi ministrstvo za finance odločilo, da bo rezalo v občinske proračune in zniževalo sredstva. Upamo, da ti rezi ne bodo preveliki, kljub temu pa jih je bilo pri pripravi proračuna v določeni meri potrebno upoštevati.
Vprašanja so odprta tudi kar zadeva pridobivanje evropskih sredstev. Vlada je sicer sprejela partnerski sporazum, sprejela je tudi operativni program, vendar pa razpisanih evropskih sredstev s strani ministrstev, na katera bi se lahko s svojimi projekti prijavile občine, še ni.
Župan je povedal, da najpomembnejšo investicijo v naši občini v naslednjem letu predstavlja izgradnja podružnične šole na Polici. Zdravstveni dom bo že zdaj predan svojemu namenu, v prihodnjem letu pa se bo zaključil tudi največji projekt, izgradnja kanalizacije in nadgradnja centralne čistilne naprave. Kar zadeva večje investicije, se bo v naslednjem letu zgradil tudi vodovodni sistem Dole pri Polici, energetsko pa se bodo sanirali še stari objekt zdravstvenega doma, vrtec Pika in osnovna šola na Adamičevi cesti. Tako za izgradnjo vodovoda kot tudi za vse omenjene energetske sanacije smo uspešno pridobili evropska sredstva.
Župan je še povedal, da bo občinska uprava v naslednjem letu intenzivno delala tudi na pridobivanju vse potrebne dokumentacije, vseh potrebnih občinskih podrobnih prostorskih načrtov, da bomo pripravljeni, ko bo prišla možnost, da se prijavimo na razpise za pridobitev evropskih sredstev, in se bomo tako na te razpise lahko tudi uspešno prijavili.
Osnutek načrta ravnanja z nepremičnim premoženjem Občine Grosuplje za leti 2015 in 2016
Občinski svetniki so sprejeli Osnutek načrta ravnanja z nepremičnim premoženjem Občine Grosuplje za leti 2015 in 2016.
Pravno podlago ravnanja z občinskim s stvarnim premoženjem Občine predstavlja Zakon o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti ter na podlagi tega zakona sprejeta Uredba o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti. Zakon določa, da načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem zajema dva načrta, to je:
- Načrt pridobivanja nepremičnega premoženja ter
- Načrt razpolaganja z nepremičnim premoženjem.
Veljavnost sedaj veljavnega Načrta razpolaganja z nepremičnim premoženjem Občine Grosuplje se s koncem tega leta izteka, zato je skladno z zakonom predvideno, da se skupaj s proračunom za naslednje oziroma naslednji proračunski obdobji sprejema tudi načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem kot plan pridobivanja in odtujevanja nepremičnin.
V načrtu se pretežno nahajajo nepremičnine, ki so kot nerealizirane ostale v načrtu, veljavnem letu 2014, dodane pa so tiste nepremičnine:
- ki bodo zajete v projektih v naslednjem proračunskem obdobju,
- za katere občina sama ugotavlja, da niso potrebne za potrebe izvajanja nalog občine,
- za katere so občani podali vlogo za izvedbo odkupa ali prodaje, če so za to seveda izpolnjeni potrebni pogoji.
Sklep o potrditvi programa vzdrževanja javne razsvetljave za leto 2015
V skladu s 13. členom Odloka o koncesiji za opravljanje lokalne gospodarske javne službe dobave, postavitve, vzdrževanja in izvajanja javne razsvetljave v občini Grosuplje (Uradni list RS, št. 4/12) mora občinski svet potrditi letni program obnove in vzdrževanja javne razsvetljave za naslednje leto. Občinski svetniki so program obnove in vzdrževanja javne razsvetljave v občini Grosuplje v letu 2015 tudi sprejeli.
Sklep o ustanovitvi in sestavi Komisije za poimenovanje ulic in naselij v občini Grosuplje
Občinski svetniki so sprejeli Sklep o ustanovitvi in sestavi Komisije za poimenovanje ulic in naselij v občini Grosuplje.
Sklep o razrešitvi in imenovanju predstavnika ustanovitelja v Svet javnega zdravstvenega zavoda Zdravstveni dom Grosuplje
Občinski svetniki so s funkcije predstavnika ustanovitelja v Svetu javnega zavoda Zdravstveni dom Grosuplje razrežili dr. Boža Predaliča na podlagi odstopne izjave z dne 9. 12. 2014. V Svet javnega zavoda Zdravstveni dom Grosuplje je bila do konca mandatnega obdobja sveta zavoda 2013 – 2017 imenovana nadomestna predstavnica ustanovitelja Mojca Šircelj.
Sklep o vrednosti točke za izračun nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča na območju Občine Grosuplje
Občinski svetniki so sprejeli Sklep o vrednosti točke za izračun nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča na območju Občine Grosuplje.
Na podlagi 10. člena Odloka o nadomestilu za uporabo stavbnega zemljišča mora Občinski svet s sklepom določiti vrednost točke za izračun nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča. Predvidevamo, da se mesečna rast inflacije v mesecu decembru ne bo spremenila, tako da je predvidena rast cen inflacije za leto 2013 in 2014 1,28 %. Zato predlagamo, da se vrednost točke za izračun nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča poveča skladno s predvideno rastjo cen inflacije v letu 2013 in 2014.
Vrednost točke za izračun nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča na območju Občine Grosuplje za leto 2015 tako za poslovne prostore znaša 0,002202 evra, za stanovanjske prostore in za nezazidana stavbna zemljišča znotraj sprejetih prostorsko izvedbenih načrtov oziroma občinskih podrobnih prostorskih načrtov pa 0,003039 evrov.
Sklep o ukinitvi statusa grajenega javnega dobra na nepremičnini parc.št. 2206/2 k.o. 1783 – Grosuplje – naselje
Občinski svetniki so sprejeli Sklep o ukinitvi statusa grajenega javnega dobra na nepremičnini parc.št. 2206/2 k.o. 1783 – Grosuplje – naselje.
Sklep o ukinitvi statusa grajenega javnega dobra na nepremičnini parc.št. 2209/26 k.o. 1783 – Grosuplje – naselje
Občinski svetniki so sprejeli Sklep o ukinitvi statusa grajenega javnega dobra na nepremičnini parc.št. 2209/26 k.o. 1783 – Grosuplje – naselje.
Sklep o ukinitvi statusa grajenega javnega dobra na nepremičninah parc.št. 2187/6 in 2187/7, obe k.o. 1789 –Ponova vas
Občinski svetniki so sprejeli Sklep o ukinitvi statusa grajenega javnega dobra na nepremičninah parc.št. 2187/6 in 2187/7, obe k.o. 1789 –Ponova vas.
Sklep o ukinitvi statusa grajenega javnega dobra na nepremičninah parc.št. 1690/64, 1690/6, 1690/7in 1690/8, vse k.o. 2642 –Grosuplje
Občinski svetniki so sprejeli Sklep o ukinitvi statusa grajenega javnega dobra na nepremičninah parc.št. 1690/64, 1690/6, 1690/7in 1690/8, vse k.o. 2642 –Grosuplje.