Nahajate se:
Predstavitev rešitev optimizacij proge Ivančna Gorica-Ljubljana
Predstavitev rešitev optimizacij proge Ivančna Gorica-Ljubljana
25. 3. 2024
312
Danes je v Družbenem domu Grosuplje s strani Direkcije RS za infrastrukturo potekala Predstavitev rešitev optimizacij proge Ivančna Gorica-Ljubljana. Predstavitvi so prisluhnili tudi župan dr. Peter Verlič, podžupana Janez Pintar in Matjaž Trontelj ter vodje uradov, Miha Simončič za prostor, Polona Verbič za komunalno infrastrukturo in Mihael Prelc redarstva, s sodelavci, prisotni pa so bili tudi predstavniki Javnega komunalnega podjetja Grosuplje.
V teku je namreč priprava državnega prostorskega načrta za nadgradnjo železniške proge št. 80 državna meja–Metlika–Ljubljana, na odseku Ivančna Gorica–Ljubljana. Načrtovana je nadgradnja v dvotirno in elektrificirano progo. Gre za nadgradnjo proge v 1. fazi, pozneje, v 2. fazi, je ta predvidena vse do Novega mesta.
Kot je bilo predstavljeno, se spremembe nanašajo tako na samo traso proge kot tudi na nekatere spremljajoče ureditve. Ključne izboljšave, ki jih prinašajo, so, da se bo proga na odseku Ivančna Gorica – Ljubljana skrajšala za 2,7 km. Izhodiščna hitrost bo 130 km/h za potniške vlake in 100 km/h za tovorne, s posameznimi izjemami. Posledično se bo na posameznih relacijah skrajšal tudi potovalni čas, na relaciji Ljubljana – Grosuplje je predvideno 6 minutno skrajšanje potovalnega časa za potniške vlake in 7 minutno za regionalne vlake, na relaciji Ljubljana – Ivančna Gorica pa je razlika v potovalnem času za potniške vlake 14 minut in za regionalne vlake 20 minut.
Predvidena je tudi uvedba taktnega prevoza, na relaciji Ljubljana – Grosuplje v koničnem času na 15 minut in izven konic na 30 minut, in na relaciji Ljubljana – Ivančna Gorica na 30 minut.
Z nadgradnjo proge je predvidena tudi še enkrat večja zmogljivost proge, torej na več kot 200 vlakov dnevno.
Z ureditvami tudi na postajah in postajališčih pa bo možna tudi boljša integracija z drugimi prometnimi sistemi. Prav tako bo z izboljšanjem elementov proge in opreme na postajah in postajališčih tudi udobnost potovanja boljša.
Kar zadeva spremembe prostorskih ureditev, torej te predstavljajo, da se na celotnem odseku Ljubljana – Ivančna Gorica progo nadgradi v dvotirno. Ta bo na območju občine Grosuplje potekala v dolžini 14 km, s postajami Grosuplje in postajališči Žalna, Mlačevo in Šmarje - Sap, ravno na območju naše občine pa se trasa načrtovane dvotirne proge od obstoječe proge večkrat tudi odmakne.
Na celotnem odseku proge Ivančna Gorica – Ljubljana pa je predvidena tudi ukinitev vseh nivojskih prehodov, na območju Grosupljega je takšnih 18. Predvideva pa se ureditev novih izvennivojskih prehodov, in sicer 8 za vsa vozila in dodatno še 1 za pešce in kolesarje, pri čemer se ohranjajo tudi vsi obstoječi.
Jana Roštan