OBČINA GROSUPLJE PILOTNO OBMOČJE V OKVIRU PROJEKTA Z NASLOVOM CELOSTNI PRISTOP K RAZVOJU OB PROMETNIH KORIDORJIH IN VOZLIŠČIH
Občina Grosuplje predstavlja pomembno prometno vozlišče, zaradi česar je spodbujanje trajnostnih načinov mobilnosti na njenem območju še toliko bolj pomembno. S tem namenom je bila med drugim zgrajena parkirna hiša P + R Grosuplje, v zaključni fazi pa je tudi nadgradnja železniške postaje Grosuplje. Da bi se v prihodnje še dodatno izkoristilo njeno lego ob pomembnem prometnem koridorju, bo občina Grosuplje kot pilotno območje sodelovala pri projektu z naslovom Celostni pristop k razvoju ob prometnih koridorjih in vozliščih, ki ga izvaja Znanstvenoraziskovalni center Slovenske akademije znanosti in umetnosti v sodelovanju z raziskovalno organizacijo RESULT računalniški sistemi, d. o. o.. Z izvajanjem projekta se je pričelo 1. 9. 2021, potekal pa bo še do 31. 8. 2024.
Cilj projekta je okrepiti celostno načrtovanje ob prometnih koridorjih v Sloveniji ter opredeliti območja, ki jih je z vidika njihove obstoječe opremljenosti, potreb po dodatnem urbanem razvoju in učinkovitosti javnega prometa smiselno razvijati kot pomembna prometna, storitvena in poselitvena območja z visoko kakovostjo bivalnega okolja. Pomembne aktivnosti v okviru projekta predstavljajo oblikovanje koncepta razvoja ob prometnih koridorjih in vozliščih, priprava predloga policentričnega sistema prometnih vozlišč kot izvornih in ponornih območij dnevne mobilnosti ter preučitev koncepta razvoja ob železniških postajah. Ob tem projekt med drugim vključuje tudi pripravo regionalno-specifičnih strokovnih podlag za vključitev razvojnih koridorjev v planske dokumente na regionalni ravni, ukrepe za krepitev sistema javnega potniškega prometa na koridorjih ter preučitev dobrih praks iz tujine za bolj trajnosten model poselitve in učinkovitejšo organizacijo javnega potniškega prometa.
V občini Grosuplje kot pilotnem območju bo v okviru projekta predstavljen nabor možnih ukrepov za trajnostni razvoj mobilnosti, vključno s predlogi ukrepov za učinkovitejši javni potniški promet. Ob tem bodo prikazane urbanistične in razvojne rešitve, ki bodo zmanjšale potrebo po mobilnosti in krepile aktivne oblike mobilnosti, ter model upravljanja na lokalni ravni, ki bo povezoval prostorsko in prometno načrtovanje. Poudarek pri tem bo na izboljšanju razmer v kilometrskem pasu okoli železniške postaje Grosuplje ter krepitvi novih konceptov, vezanih na trajnostno mobilnost, vključno z digitalizacijo.
Miha Drobnič