Možganski fitnes za vašega otroka; novice iz Glasbene šole Grosuplje
Preteklo leto soočanja z epidemijo je osvetlilo dodano vrednost izobraževanja in obšolskih dejavnosti. Leto, ki je bilo v marsičem prelomno in neponovljivo, si bodo najmlajši in njihovi starši zapomnili predvsem po pomanjkanju aktivnosti, ki bi zadovoljile otrokove telesne in miselne potrebe. V prihodnjem šolskem letu se zato pričakuje povečan vpis v mnogo obšolskih dejavnosti, a pri izbiri le-teh je potrebno premisliti, katera bo otroku dala največ. Ne le za tisti dan ali teden, ampak za vse življenje.
Nepogrešljiva popotnica za življenje
Zagotovo ste že slišali za to, da naj bi poslušanje klasične glasbe med nosečnostjo pozitivno vplivalo na otroka. Trditev sicer ni znanstveno dokazana, a bi ji lahko verjeli, če vemo, da lahko med poslušanjem glasbe zaznamo precej širšo mentalno aktivnost kot na primer med branjem ali reševanjem matematičnih nalog. Prava zabava pa se začne med igranjem inštrumenta, ko naj bi se v možganih posameznika dogajal pravi ognjemet. Prva iskrica k ognjemetu se zaneti že v otroštvu, s prvimi obiski glasbene šole. V času, ko na vzgojo otrok vplivajo najrazličnejši dejavniki iz okolice, je dobrodošlo odkritje znanstvenikov, da jim ravno učenje inštrumenta ponuja najbolj optimalen razvoj možganov.
»Kot učitelj saksofona in klarineta vsak dan delam z mladimi, ki svoj prosti čas namenjajo učenju novega in odkrivanju glasbe, in pri tem opažam očitne pozitivne učinke na njihov razvoj, kot so izboljšava fine motorike, samodiscipline in delovnih navad,« izpostavlja Jaka Ahačevčič, učitelj v Glasbeni šoli Grosuplje.
Glasba je pomemben del socialnega, kognitivnega in psihomotoričnega razvoja otrok.
Poslušanje glasbe možgane zaposli s kar nekaj aktivnostmi, za izvajanje glasbe pa lahko trdimo, da je pravi fitnes za možgane. Igranje inštrumenta aktivira praktično vsa območja možganov hkrati, še posebej vizualnega, slušnega in motoričnega. Podobno kot pri drugih discipliniranih in strukturiranih dejavnostih, tudi organizirana vaja igranja glasbe okrepi številne možganske funkcije. Izvajanje glasbe zahteva tudi jezikovno in matematično preciznost, pri katerih je bolj vpletena leva možganska polovica, medtem ko desna polovica blesti pri nenavadnih in ustvarjalnih vsebinah. Glede na raziskave je za glasbenike značilno, da probleme rešujejo bolj učinkovito in ustvarjalno, tako v poklicnem okolju kot tudi na socialnem področju.
Otrok, ki igra inštrument se nauči sledenja cilju, usmerjanja in vzdrževanja pozornosti in hitrega odzivanja na spremembe ritma in načina igranja. Za vse to so zadolžene izvršilne funkcije in kognitivni procesi v naših možganih, ki vključujejo reševanje problemov, postavljanje ciljev ter odzivno in prilagodljivo mišljenje.
Glasbena šola, ki je več kot le to
Z vpisom otroka v glasbeno šolo ga nevede vpišete v šolo za življenje. V procesu glasbenega izobraževanja bo deloval v okolju, kjer je glavna vrednota trud, naučil se bo potrpežljivosti in cenil rezultate, ki jih prineseta vztrajnost in trdo delo. Danes, ko so otroci vajeni, da se vse zgodi takoj, je to neprecenljiva izkušnja. Glasbena šola otroka, skozi nastopanje na domačih in tujih nastopih in tekmovanjih, nauči tudi javnega nastopanja, kar je dobrodošla vrlina tako v času šolanja kot kasneje v življenju.
Glasbeno izobraževanje otrokom nudi edinstvene koristi, neprimerljive z drugimi obšolskimi aktivnostmi. To vedo tudi otroci, ki obiskujejo pri nas delujočo Glasbeno šolo Grosuplje. Že skoraj 50 let otrokom nudijo kakovostno, strokovno in prijazno glasbeno izobraževanje, v mesecu maju pa bodo medse ponovno vabili nadobudne učence, ki si želijo popestriti svoj vsakdan z možganskim fitnesom. Več informacij bo znanih v prihodnjih mesecih na www.gsg.si.
Avtor prispevka: Nina Kaufman (za Glasbeno šolo Grosuplje)
Avtor fotografije: Robert Petrič
naslov fotografije: Nastop trobilnega oddelka GŠ Grosuplje