Občina Grosuplje suvereno vstopa na turistični zemljevid
Epidemija koronavirusa je zagotovo najbolj prizadela turizem. V Sloveniji od sredine marca do sredine maja zaradi omejitev za preprečitev širjenja koronavirusa prihodov turistov namreč skoraj ni bilo. S prihodom domačih gostov se je stanje nato ponovno začelo izboljševati.
Po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije (SURS) Slovenija v prvi polovici leta v turističnih nastanitvenih objektih beleži 64 % manj prihodov in 60 % manj prenočitev turistov kot v prvi polovici 2019. Če je bilo število prihodov in prenočitev v prvih dveh mesecih leta še podobno kot v letu pred tem, je z mesecem marcem turizem v Sloveniji skorajda zamrl. Turisti so se začeli vračati po preklicu epidemije. Meseca junija je število prihodov in prenočitev tujih turistov sicer doseglo zgolj šestino tistih iz junija 2019, je pa zato število prihodov in prenočitev domačih turistov že doseglo lanske vrednosti.
Občino Grosuplje je po podatkih SURS v poletnih mesecih junij, julij in avgust skupno obiskalo 2.064 turistov, ki so skupaj ustvarili 2.665 nočitev.
Glede na situacijo s koronavirusom je razumljivo, da se je v primerjavi z enakim obdobjem v lanskem letu zmanjšal predvsem delež prihodov in prenočitev tujih turistov. Se pa občina Grosuplje ponaša z izjemno lepim rezultatom, kateri se nanaša na obiske in nočitve, ki so jih ustvarili domači turisti.
Če se zopet osredotočimo na mesece junij, julij in avgust, ko je bila državljankam in državljanom ponujena možnost koriščenja turističnih bonov, v občini Grosuplje beležimo skupno 370 prihodov domačih turistov, ki so skupaj ustvarili 638 prenočitev.
Glede na enako obdobje lani, ko je bilo prihodov domačih turistov 247 in prenočitev 352, se je letos delež prihodov tako povečal za 50%, delež prenočitev pa kar za 81%.
Po podatkih FURS je bilo v občini Grosuplje na dan 1.10.2020 unovčenih 213 turističnih bonov v skupni vrednosti 31.271,80 EUR.
Takšen uspeh – v sicer izjemno oteženih razmerah za vse turistične ponudnike – je plod trdega dela močnih deležnikov v Grosuplju in okolici, saj so nepredstavljive izzive premagovali skupaj s še večjim povezovanjem in sodelovanjem ter promocijo, ki jim jo je v veliki meri zagotavljal tudi Turizem Grosuplje. Hkrati pa je to tudi pokazatelj, da ekipa Turizma Grosuplje promocijo celotne občine izvaja strokovno in uspešno.
Veseli smo, da smo z močnimi promocijskimi kampanjami tako turističnih znamenitosti občine kot turističnih ponudnikov in soustvarjalcev grosupeljskega turizma ter s kreativno promocijo znali in zmogli v domačem gostu vzbuditi zanimanje za občino Grosuplje in ga privabiti v naše kraje.
Petra Zakrajšek
Direktorica Turizma Grosuplje