Zaključna konferenca projekta InnoTeach: Ritmi INOšole vrtijo INOsvet
V petek, 9. marca 2018, je na Osnovni šoli Trnovo potekala zaključna konferenca projekta InnoTeach - Razvoj ustvarjalnosti, inovativnosti in podjetnosti za učitelje v osnovnih šolah - z naslovom Ritmi INOšole vrtijo INOsvet.
Gre za projekt v okviru programa Erasmus+, v katerem je sodelovalo 10 partnerjev iz Slovenije, Avstrije in Madžarske, med njimi Osnovna šola Trnovo in Osnovna šola Louisa Adamiča Grosuplje. Njegov cilj je spodbuditi drugačen način razmišljanja v osnovnih šolah in pokazati, da so ustvarjalnost, inovativnost in podjetnost ključne za uspeh na kateremkoli področju, pri vseh šolskih predmetih, v poklicu in v vsakodnevnem življenju.
Za učitelje je zato med novembrom 2017 in februarjem 2018 potekalo izobraževanje, na katerem so pridobili kompetence, povezane z zaznavanjem inovacijskih priložnosti, s kreiranjem idej vse do razvoja in implementacije konkretnih rešitev ter inovativnimi načini poučevanja.
Ob koncu projekta pa se je kot rečeno v organizaciji podjetja Korona, Osnovne šole Trnovo in Osnovne šole Louisa Adamiča Grosuplje odvila še zaključna konferenca, na kateri sta ravnateljico Osnovne šole Trnovo mag. Đulijano Juričić, ravnateljico Osnovne šole Louisa Adamiča Grosuplje Janjo Zupančič ter vse sodelujoče učiteljice in učitelje iz obeh šol pozdravila tudi župan Mestne občine Ljubljana Zoran Janković in župan občine Grosuplje dr. Peter Verlič.
Poudarila sta pomen dobrega sodelovanja med občinama, zato je še toliko lepše, da med seboj sodelujejo tudi naše šole. Župan Zoran Janković se je ob tej priložnosti spomnil na besede župana dr. Petra Verliča, ko je ob 5. obletnici uvedbe linije Ljubljanskega potniškega prometa 3G dejal, da kratica LPP pomeni tudi Ljubljana povezuje prijatelje. In 26 županov v Regionalni razvojni agenciji Ljubljanske urbane regije, ki povezuje 26 občin Osrednjeslovenske regije, med seboj res dobro sodeluje, saj vsi na prvo mesto postavljajo tisti osnovni interes, kako dvigniti kvaliteto življenja prebivalcev.
Župan dr. Peter Verlič je ob tej priložnosti še omenil, da naša šola nosi ime po rojaku Louisu Adamiču. Ravno letos obeležujemo 120. obletnico njegovega rojstva, tako da bomo v tem letu njega kot osebo, kot pisatelja tudi bolj predstavili slovenski javnosti.
Sicer pa je župan dr. Peter Verlič dejal, da ga večkrat kdo kje vpraša, ko skuša povedati, kako bomo gradili prihodnost v naši občini, kaj bo občina storila za nova delovna mesta. Na sama delovna mesta žal nimamo veliko vpliva, lahko pa ustvarjamo dobre delovne pogoje. Vse podružnične šole Osnovne šole Louisa Adamiča Grosuplje so lepo urejene, tudi matično smo energetsko obnovili, ravno sedaj pa smo pričeli še s projektiranjem prizidka z 8 učilnicami in novo športno dvorano.
Župan je na konferenci vsem zaželel uspešno delo in kot je še dejal, verjame, da se bo to sodelovanje med šolama nadaljevalo tudi v prihodnje.
Na konferenci je med drugimi spregovoril tudi vodja projekta prof. dr. Borut Likar iz Inštituta za inovativnost in tehnologijo, ki je natančneje predstavil sam potek izobraževanja v okviru projekta, še prej pa je z vsemi delil nekaj misli, kaj je bil pravzaprav povod za odločitev, da k projektu pristopijo.
Časi se spreminjajo, tako so govorili že Rimljani, res pa je, da se današnji časi spreminjajo bistveno hitreje, kot so se pred 100 in 1000 leti. Na vse te hitre spremembe pa se moramo tudi ustrezno odzvati. In na tem mestu pridemo do točke, ko se naši otroci, naši mladi včasih šolajo po programih, ki so od včeraj, če ne še nekoliko starejši, a vendar otroke pripravljamo na izzive, ki jih čakajo čez 10 oz. 20 let.
Njihove ključne kompetence pa ne bodo samo kartografsko znanje, ampak predvsem tista ostala znanja, povezana z ustvarjalnostjo, inovativnostjo, podjetnostjo. In če gremo še korak naprej, gre za razvoj tistih osebnostnih lastnosti, ki so ključne za samozavestne, pogumne, odločne ljudi, ki bodo tudi znali zaznati nove priložnosti, najti kreativne odgovore na njih, prav tako pa tudi presoditi, kateri odgovor, katera ideja je dobra. Zelo pomembno danes je tudi timsko delo.
Ta projekt je bil tako v prvi vrsti usmerjen v sam v šolski sistem, v učitelje, ti so namreč tisti, ki preživijo velik del časa z našimi otroki, ki prenašajo na njih znanja, svoje osebnostne izkušnje.
»Znanje naj bo samo osnova, skušajmo ga ustvarjalno uporabiti, se pravi tako, da se odzivamo na izzive, ki nam jih postavlja življenje,« je še povedal prof. dr. Borut Likar.
In kot se je v nadaljevanju strinjala ravnateljica mag. Đulijana Juričić, če si želimo, da so naši učenci inovativni, da si upajo, da se izrazijo, morajo imeti tudi takšne učitelje. Učitelje, ki so se pripravljeni vedno znova učiti, ki so senzibilni na okolje, ki zaznavajo priložnosti, zaznavajo težave in jih želijo reševati, želijo zadeve izboljšati.
Velikokrat pa se tudi zgodi, da ta želja v učiteljih je, vendar nimajo orodij, ki bi jim pomagala, da želje učinkovito spravijo k življenju. In ravno tukaj je dodana vrednost tega projekta, to je namreč projekt, ki je v prvi vrsti usmerjen v učitelje. Ponuja jim orodja, ki jim omogočajo, da učinkovito uresničijo to, kar si želijo.
Ravnateljica Janja Zupančič pa je ob zaključku projekta dejala, da je vesela mednarodnega sodelovanja med šolami, da se šole povezujejo tudi s tujino, a hkrati jo veseli, da so se šole navsezadnje začele povezovati tudi v domovini. Velika prednost sodelovanja je v izmenjavi idej. Če si ideje izmenjamo, jih generiramo, nastajajo nove. K temu pa je še dodala, da je celina velika, in od njih samih je odvisno, do kje jo bodo raziskali. In če gredo na dolgo pot sami, bo dolgo trajalo, da jo bodo raziskali, če jo bodo sploh uspeli. Če pa jih gre več skupaj, bodo odkrili več, njihov uspeh bo večji, njihova pot bo bolj bogata.
Inovativne projekte učiteljev Osnovne šole Trnovo in Osnovne šole Louisa Adamiča Grosuplje, izdelane v okviru projekta InnoTeach, smo si lahko na spremljajoči razstavi v šolski avli tudi ogledali.
Foto in video: Brane Petrovič